Ozon Terapi

Ozon gazı kullanılarak uygulanan bir tedavi yönetimidir. Ozon gazı üç adet oksijen atomundan oluşur. İkinci dünya savaşında kullanımı ile oldukça etkili sonuçlar alınmıştır. Ozon terapi kullanımı gün geçtikçe artmaktadır. Ozon terapi diğer tedaviler ile kombine olarak da kullanılabilmektedir. Kliniğimizde her ozon terapi hastasına akupunktur tedavisi de eklenerek etkinliği güçlendirilmektedir.

Ozon Terapi Etkileri

Ozon terapi, enfeksiyonlara karşı savunmamızı üstlenen beyaz kan hücrelerinin oluşumunu ve bu hücrelerin işlevlerini arttırır. Ozon terapi, bağışıklık sistemini güçlendirerek dışarıdan gelebilecek her türlü enfeksiyona karşı vücudu dirençli duruma getirir. Bağışıklık sisteminin zayıf olmasından kaynaklanan tüm hastalıkları iyileştirir. Vücudumuzdaki en güçlü dezenfektandır. Ozon terapinin en önemli etkisi bakteri, virüs ve mantarları öldürmesidir. Bu nedenle diyabetik ayak başta olmak üzere birçok hastalığın tedavisinde kullanılmaktadır.

Ozon terapi metabolizmayı hızlandırır. Toksik maddelerin uzaklaştırılmasına katkı sağlar. Dolaşım sistemini destekler. Kısacası vücudun kendini iyileştirme mekanizmalarına destek olur.

Ozon tedavisi ayrıca kozmetik olarak da etkilidir. Ozon terapi ile yenilenmiş, daha sıkı ve pürüzsüz bir cilt yapısına kavuşmak mümkündür. Ozon tedavisi ile deri kan dolaşımını arttırarak bu işlemlerin gerçekleşmesinde önemli rol oynar. Özellikle anti-aging tedavide ve sellülit tedavisinde de protokole eklenir.

Ozon Terapi Yöntemleri

Major ozon uygulaması: 50-200 ml kan alınarak, dozu tedaviye göre belirlenmiş ozonla karıştırılarak tekrar kişiye verilmesidir.

Minor ozon uygulaması: 2-5 cc arasında kan alınarak, belirlenmiş dozda ozonla karıştırılarak kas içine enjekte edilen yöntemidir.

Subkutan ozon uygulaması: Belirlenmiş doz hacmindeki ozon gazı, ince uçlu bir iğne ile cildin altına enjekte edilir.

Rektal ozon uygulaması: Özel ince bir kanül aracılığı ile ağrısız bir şekilde anüsten direk kalın bağırsaklara uygulanır. Bağırsak temizliğine ve patolojilerine etkili olduğu gibi sistematik olarak da yüksek etki göstermektedir.

Ozon sauna: Hastamız özel ozon kabinimizde başı dışarıda kalacak şekilde yaklaşık 20 dakika kadar kalır. İşlem cildin kalitesini çok arttırdığı gibi sistematik olarak da katkı sağlamaktadır.

Kas içi ozon uygulaması: Özellikle kas yaralanmalarında sıkça kullandığımız ozon enjeksiyonu ile kas yırtıkları da dahil olmak üzere birçok kas hasarı tedavi edilebilmektedir.

Ozon Terapi Kullanılabilecek Hastalıklar

Özellikle sistemik birçok hastalığa destek olabilecek ozon terapi lokal olarak da kullanılabilmektedir.

• Romatoid artrit
  • Dolaşım bozuklukları
  • Diyabetik ayak
  • Kandidazis