Kronik Yorgunluk Sendromu

Kronik Yorgunluk Sendromu Tedavisi

Kronik yorgunluk sendromu sıklıkla viral bir hastalıktan sonra, kişinin olağan günlük aktivitelerine devam edememesi şeklinde tanımlanabilir.

Kronik yorgunluk sendromunda medikal olarak açıklanamayan en az 6 ay süren yorgunluk vardır. Ayrıca hastalarda hafıza bozukluğu, boğaz ağrısı, hassas lenf düğümleri, kas ve eklem ağrıları, baş ağrısı, dinlendirici olmayan uyku ve egzersiz sonrası 24 saatten uzun süre kırgınlık da bulunabilir.

Ancak tedavi edilmemiş hastalıklar, psikolojik rahatsızlıklar, demans, anoreksi ve bulimia nervosa, alkol ya da diğer bağımlılıklar ya da obesite ile karıştırılmaması ve mutlak ayırt edilmesi gerekir.

Kronik Yorgunluk Sendromu’nda hastanın şikayetlerinin gerçek olarak algılanması kritik noktadır. Hekimin açıklayamadığı herşeyi psikolojik olarak gruplayıp antidepresan vermemesi çok önemlidir. Hastalığın altında yatan aşırı stres ya da depresyon kliniği karıştırmakta ve tanıyı zorlaştırmaktadır. Ancak kliniğimizde yapılan akupunktur muayenesinde gerçekten bir depresyon ya da anksiyete durumu yakalanabildiği için tanı kolaylaşmaktadır.

Kronik Yorgunluk Sendromu’nda altta yatan esas organ rahatsızlığı tespit edildikten sonra akupunktur tedavisi uygulanmaktadır. Tedavi süreci hastalığın organları etkileme düzeyine göre 10-20 seans arasında olabilmektedir.