Dilaltı Yüksek Doz C Vitamini

Yüksek doz C vitamini, beslenme ile sebze ve meyvelerden bu vitamini almanın daha yavaş kaldığı ve bağışıklık sistemi konusunda çok hızlı destek gerektiği süreçlerde, doktor kontrolünde yüksek dozda damar yoluyla C vitamini verilen tedavidir.

C vitamini hastalıklara karşı savaşma yeteneğine sahip özel bir vitamindir. Soğuk algınlığı ve grip, C vitamininin savaştığı en bilinen hastalıklardır. Son dönemde koronavirüs başta olmak üzere vücuda giren diğer virüsler için de bağışıklık sistemini desteklediği ve bu virüslerin hastalık belirtilerini hafiflettiği yapılan araştırmalarla kanıtlanmıştır. Aynı zamanda çok güçlü bir antioksidandır. Bu yüzden serbest radikallere karşı bizi korur ve normal hücrelerin bozulmasına da engel olur.

Vitamini Özellikleri

C vitamini vücudumuzdaki biyolojik aktivitelerin çalışması için en gerekli vitaminlerden biridir. Askorbik asit olarak da adlandırılan C vitamini, suda çözündüğü için diğer vitaminler gibi vücudumuzda birikmez. Fazlası vücuttan atılır.

C vitamini insan vücudunda üretilen bir vitamin değildir. Bu nedenle günlük olarak beslenme aracılığı ile bu vitamini bünyemize alabiliriz. Ağız yolu ile aldığımız C vitamini bağırsaklarımızdan emilerek, fazla olan vitamin vücuttan dışarı atılır.

Yüksek doz C Vitamini Hangi Hastalıkların Tedavisinde Etkilidir?

C vitamini biyolojik olarak çok fazla sayıda hücreyi etkilediği için bir çok hastalıkta da tamamlayıcı tedavi amacıyla kullanılır:

• Kanser
  • Artrit
  • Lyme hastalığı
  • Bakteriyel enfeksiyonlar
  • Viral enfeksiyonlar (Grip, Hepatit, HIV, Covid-19)
  • Yaralanma sonrası oluşan ağrılar
  • Vücutta enerji yokluğu ve sürekli hissedilen yorgunluk
  • İştahsızlık
  • Sık tekrarlayan prostat iltihabı
  • Kronik idrar yolu enfeksiyonu
  • Metabolik Sendrom (Diyabet, kalp rahatsızlıkları, obezite, inme)

C Vitamini ve Kanser Tedavisindeki Önemi

Kanser hücrelerinin normal hücrelerden farkı, glikozu enerji kaynağı olarak kullanmalarıdır. Glukozu sadece fermantasyon yaparak kullandıkları için normal hücrelere oranla 20 kat daha az enerji üretirler. Bu durum kanser hücrelerinin en az 20 kat daha fazla glikoz kullanmaları demektir. C vitamini yapısal olarak %85-%90 oranda glukozla aynı formdadır. Bu nedenle C vitamini  kanser hücrelerinde toplanır. C vitamini kanserli hücrelerde normal hücrelere oranla 5 kat daha fazla oranda birikir.

Yüksek dozda damar yoluyla uygulanan C vitamini kanser hücrelerinde birikerek oksidan özellik gösterir ve bu hücrelerin ölümünü sağlar. Bu nedenle kanser olan hastalara C vitamini yüksek dozda ve damar yoluyla verildiğinde bağışıklık sistemi için önemli bir destek sağlanmış olur.

Ayrıca kanser tedavisinde kanser hücrelerinin ölmesi, hastanın ağrılarının azalması, kemoterapinin yarattığı yan etkilerin daha hafif ve dayanılır halde olabilmesi için tamamlayıcı tedavi olarak da tercih edilir. Vücutta C vitamini değeri düştüğünde  bağışıklık sistemi de düşer. Bu vitamin ayrıca sahip olduğu antioksidan özelliği ile vücutta tüm biyolojik aktivitelerde baş role sahiptir.

C Vitamini Fazlalığı Yan Etki Yaratır mı?

C vitamini çok yüksek dozda ya da bilinçsiz şekilde alındığında böbrek fonksiyonlarını olumsuz etkileyebilir. Çok az görülse de böbreklerde taş oluşma eğilimini destekleyebilir. Ağız kuruluğu, mide bulantısı, cilt üzerinde alerjik reaksiyonlar olabilir. Diyabet hastalarında parmaktan alınan kan ile yapılan şeker ölçümünde değeryüksek çıkabilir. Diğer tüm vitamin desteklerinde de olduğu gibi kesinlikle doktor önerisi ile uygulanmalı ve mevcut hastalıklar konusunda da doktorunuz tedavi öncesinde haberdar edilmelidir.

C Vitamini Eksikliğinde Etkisi

Eğer beslenme yoluyla yeterli miktarda C vitamini alınamıyorsa, kısaca C vitamini eksikliği varsa, damardan yüksek doz C vitamini verilmesi en uygun destekleyici tedavi olacaktır. Ağızdan yüksek miktarda C vitamini alınsa da bağırsaktaki emilimi çok sınırlı miktarda olduğu için sağlık açısından eksiklik olması muhtemeldir. Damardan infüzyon yoluyla alınan yüksek doz C vitamini çok daha yüksek  oranda kanda gereken seviyelerine ulaşır. Bu şekilde bağışıklık sistemini en kısa sürede güçlendirir. Yüksek dozda uygulanan C Vitamini ayrıca yorgunluk sonucu meydana gelen vücut direnci düşmelerinde de etkili şekilde kullanılır.

Tüm bu faydalarının yanı sıra, cilt üzerinde de olumlu etkileri bulunur. Ciltte oluşan yaraların iyileşmesi için önemli bir vitamindir. Cilt esnekliği ve görünümü için gerekli olan kollajen oluşumunu tetikleyen C vitamini, yüksek dozda uygulandığında cilt üzerinde gözle görülür genç bir görünüm ve parlaklık yaratır.