Kozmetik Akapuntur

Kozmetik akupunktur daha sağlıklı ve genç bir cildin kazanılması için uygulan bir yüz estetiği ve anti-aging tedavisidir. Güzel bir cilt ve bağ dokusu için kişinin genel sağlığının da mükemmel olması gerekir. Akupunktur, genel hastalıkların tedavisi ile birlikte kozmetik alanda ve face-lift (yüz kaldırma) amaçlı olarak da uygulanmaktadır.

Kozmetik akupunktur etkileri;

-Yüzde gerginlik artması

-Cildin elastikiyet ve tonusunda artış

- İnce kırışıklarda silinme

-Derin kırışıklarda azalma

-Sivilce, akne ve lekelerde azalma

Özellikle kadın danışanlarımız mükemmel görünmek istediklerini ifade ederler. Cilt ile bağ dokusu arasındaki ilişkiyi, yağlı cilt ile nemli cilt arasındaki farkı, vücudun bir bölümünde kuru cilt karışımı bulunurken, başka bir yerinde yağlı cildin nasıl olabildiğini, zayıf bir kişide sellülit tedavisinin nasıl uygulanması gerektiğini detaylı olarak bilmek gerekir. Sağlıklı beslenme konusunda da önerilerde bulunmak ve akupunktur ile kapsamlı enerji dengeleyici tedaviler yapmamız gerekir.

Kozmetik akupunktur, güzellikten çok genel sağlık durumuyla ilgilidir. Yüze uygulanan iğneler kollajen ve elastin sentezini arttırarak cildin kendini onarmasını sağlar. Eğer iç dünyamız sağlıklı ve dengeli, huzurumuz ve hoşnutluğumuz yerinde ise doğru beslenme ve uygun egzersiz ile dış dünyamız olan cildimiz de parlar.

Vücudumuzun her bölgesinde iyi kan dolaşımı, nem, sıvının serbest dolaşımı ve sekresyonları yok etme yeteneği olmalı ve nem durgunluğuna izin verilmemesi gerekir. Vücudumuzun en dış örtüsü olan cilt, çok geniş bir alanda görülebildiği için güzel görünmede en önemli yeri tutar. Cilt problemlerinin tedavisinde onu etkileyen çeşitli iç organlar hesaba katılmalıdır. İç organların enerji sistemindeki dengesizlik, bir cilt hastalığına veya kusurlu bir görünüme yol açabilir. Bu dengesizlik düzeltildiğinde cilt hastalığı veya kusur ortadan kalkar.

Elde edilen iyi sonuçlar sadece lokal cilt hastalığı ya da kusurdan değil, aynı zamanda soruna neden olan enerji dengesizliğinden de kaynaklanır. Örneğin akne vulgaris tedavisinde lokal iğneler gerekli değildir. Aksine akne vulgaris tedavisinde yüz derisinin yağını ve enflamasyonunu azaltmak için iğnelerin vücudun diğer bölgelerindeki noktalara uygulanması gerekir. Bu tedavi, yağlı cilde neden olan gıdalardan kaçınma ve bağırsak hareketlerini düzenleyen gıdaların tüketiminin artması (cildin yağlı salgılarını yok etmesine yardımcı olduğu gibi) ile kombine edildiğinde başarılı ve uzun süreli etkilere neden olur.

Bu nedenle vücuda bir denge durumu getirmek, aynı zamanda kozmetik ve dermatolojik sorunları yerel olarak iyileştirmek için bilgi sahibi olmak önem kazanmaktadır.

Ben tedavimde kişinin iç organları ile ilgili sağlık sorunları çözerken, özellikle dördüncü seanstan sonra kozmetik akupunkturu tedaviye eklenir. İğneler yüz bölgesi anatomisinin getirdiği özelliklere uygun olarak kullanıldığında ciltteki dirilik ve canlılık gözle görülür hale gelebilir.